ΑρχικήΕπικοινωνίαΠρόσβασηΣυχνές ΕρωτήσειςΠεριεχόμενα
Επιλογές για ΑΜΕΑ:Enlarge fontsReduce fonts
ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ
ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Ε&Τ
Οπτικοακουστικό Υλικό
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Σύνθετη αναζήτηση
  ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΑΣΤΡΟΠΥΛΗ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Valid HTML 4.01 Transitional
ΝέαΗμερολόγιοΠρόγραμμα ΠροβολώνΕνημερωτικό ΔελτίοΔ. Τύπου
 
ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Ε&ΤΕκπαιδευτικές Διαδρομές
Εκπαιδευτικές ΔιαδρομέςPrint

Για την καλύτερη εκπαιδευτική αξιοποίηση των σχολικών επισκέψεων στη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, σχεδιάστηκαν ειδικές διαδρομές γύρω από ομάδες εκθεμάτων, ομαδοποιημένων στη βάση συγκεκριμένων διδακτικών στόχων, που ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το σχολικό κοινό της 5ης και 6ης Δημοτικού και όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου μπορεί επίσης να πραγματοποιεί επίσκεψη εκτός εκπαιδευτικών διαδρομών, στους τρεις ορόφους της Διαδραστικής Έκθεσης Επιστήμης και Τεχνολογίας, με μέγιστη διάρκεια παραμονής 90 λεπτά. Περισσότερες πληροφορίες για τους τρόπους επίσκεψης μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Ειδική διαδρομή για 5η και 6η τάξη Δημοτικού «Ήχος και φως»


Ήχος και φως

Η ειδική διαδρομή "Ήχος και φως"  είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα ειδικά σχεδιασμένη για σχολικές ομάδες έως 40 μαθητών 5ης και 6ης Δημοτικού, διαρκεί μία ώρα και πραγματοποιείται κάθε Τρίτη.

Η φιλοσοφία της δραστηριότητας, βασίζεται σε ένα κυνήγι θησαυρού, οπού τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες και με τη βοήθεια ενός χάρτη, ακολουθούν προκαθορισμένες διαδρομές με θέμα την όραση ή την ακοή. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, οι μαθητές σημειώνουν λέξεις κλειδιά, οι οποίες προκύπτουν από το σωστό χειρισμό των εκθεμάτων και τις οδηγίες που αυτά διαθέτουν. Σκοπός της δραστηριότητας είναι, αφού τα παιδιά παραδώσουν τις λέξεις κλειδιά, να αποκτήσουν η κάθε ομάδα ξεχωριστά, την πληροφορία για το πού βρίσκεται το κρυμμένο αντικείμενο. Τα αντικείμενα που θα βρουν οι ομάδες, θα χρησιμοποιηθούν ώστε να πραγματοποιηθεί μία παράσταση πειραμάτων φυσικής, στο τέλος της εκπαιδευτικής διαδρομής.

Στόχος της δραστηριότητας είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τον χώρο της έκθεσης και να έχουν μία πρώτη επαφή με την επιστήμη της ακοής και της όρασης. Επίσης, θα μάθουν να χειρίζονται τα εκθέματα με σωστό τρόπο, εξυπηρετώντας το σκεπτικό «παίζω και μαθαίνω».

Πριν την επίσκεψη στην Έκθεση είναι απαραίτητο τα παιδιά να έχουν χωριστεί σε ομάδες των 5 ατόμων (μέχρι 10 ομάδες), ενώ ενδείκνυται η προσέλευση στην Έκθεση ένα τέταρτο νωρίτερα της προκαθορισμένης ώρας, ώστε να γίνει εκτενέστερη ενημέρωση για την Έκθεση, τον τρόπο χειρισμού των εκθεμάτων και της εκπαιδευτικής διαδρομής.

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή «Ήχος και φως» σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

Για να κατεβάσετε τον οδηγό για τους εκπαιδευτικούς σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

Διαδρομή «Ο εγκέφαλος, οι αισθήσεις και η αντίληψη»

Ο εγκέφαλος, οι αισθήσεις και η αντίληψη

Στη διαδρομή αυτή οι επισκέπτες θα ανακαλύψουν πώς λειτουργεί η αίσθηση της αφής και γιατί αισθανόμαστε άλλα αντικείμενα κρύα και άλλα ζεστά. Επίσης θα μάθουν πώς λειτουργεί η αίσθηση της όρασης και ποια ιδιότητα του φωτός μάς επιτρέπει να αντιλαμβανόμαστε τα αντικείμενα στο χώρο. Στη συνέχεια, θα έχουν τη δυνατότητα να παίξουν με οπτικές ψευδαισθήσεις και να γνωρίσουν τη δομή και την φυσιολογία του ματιού και του εγκεφάλου καθώς και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την κίνηση π.χ. στον κινηματογράφο και στα κινούμενα σχέδια. Μέσα από τη διαδρομή αυτή, θα γνωρίσουν πώς λειτουργεί το αυτί και γιατί δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε σωστά, όταν δεν ακούμε ακαριαία τον ήχο της φωνής μας (όπως συμβαίνει όταν επαναλαμβάνεται με καθυστέρηση ο ήχος της φωνής μας στο ακουστικό του τηλεφώνου). Τέλος, θα ανακαλύψουν πώς μοιάζουν τα νευρικά κύτταρα και πώς αναπτύσσεται το νευρικό σύστημα του εμβρύου κατά τη διάρκεια της κύησης.

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή «Ο εγκέφαλος, οι αισθήσεις και η αντίληψη» σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ

Για να κατεβάσετε τις δραστηριότητες που συνδέονται με τη συγκεκριμένη διαδρομή σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ

 

Διαδρομή «Λύσε το Μυστήριο»

To Ίδρυμα Ευγενίδου παρέχει στους μαθητές το απαραίτητο υλικό, προκειμένου να λύσουν γρίφους που σχετίζονται με τα εκθέματα που περιλαμβάνει η Διαδρομή «Λύσε το Μυστήριο».

Η σχολική ομάδα έχει στη διάθεσή της 90 λεπτά για να ακολουθήσει μια διαδρομή βασισμένη σε ένα σενάριο «μυστηρίου», με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση και κατανόηση συγκεκριμένων εκθεμάτων από τους μαθητές. Η Διαδρομή αυτή είναι σχεδιασμένη για ομάδες 20 έως 25 μαθητών, με απαραίτητη τη συμμετοχή ενός συνοδού καθηγητή θετικών επιστημών, ανά σχολική ομάδα.

 diadromi mystiriou

Το Μυστικό του Μάριου

Ο Μάριος είναι μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πολυτεχνείο και βοηθά συχνά το θείο του τον Αριστοτέλη που είναι ιδιωτικός ερευνητής στην εξιχνίαση υποθέσεων. Μετά από μία σειρά απειλητικών τηλεφωνημάτων, ο Μάριος εξαφανίζεται.

Στη διαδρομή αυτή ο επισκέπτης καλείται να λύσει μία σειρά γρίφων, προκειμένου να βοηθήσει το θείο Αριστοτέλη να ανακαλύψει τον ένοχο της απαγωγής. Μέσα από τη διαδρομή αυτή θα ανακαλύψει τις ιδιότητες σύνθετων υλικών, θα μάθει πώς λειτουργεί ένα τζάμι υγρών κρυστάλλων, ποια υλικά έχουν τη μεγαλύτερη αγωγιμότητα. Επιπλέον θα μάθει πώς ακούει ο άνθρωπος και πώς γίνεται η ψηφιακή μετατροπή του ήχου. Τέλος, θα γνωρίσει πώς το DNA επηρεάζει τα χαρακτηριστικά του κάθε ανθρώπου.

Για να κατεβάσετε «Το Μυστικό του Μάριου» σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ

Για να κατεβάσετε τα στοιχεία των ενοίκων σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ

Για να κατεβάσετε τον οδηγό για τον καθηγητή σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ

 

Εκπαιδευτικές Διαδρομές

Πώς λειτουργεί η Εκπαιδευτική Διαδρομή

Η κάθε διαδρομή, διάρκειας περίπου 90 λεπτών, είναι σχεδιασμένη για σχολικές ομάδες έως 25 μαθητών Γυμνασίου ή Λυκείου. Για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, προτείνεται η ενεργός συμμετοχή 2 καθηγητών με γνώσεις θετικών επιστημών, ανά σχολική ομάδα.
Ο εκπαιδευτικός που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για συγκεκριμένη ειδική διαδρομή, θα έχει στη διάθεσή του κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό που παρέχει αδάπανα το Ίδρυμα Ευγενίδου, αλλά και υποστήριξη από εξειδικευμένο προσωπικό. Με τον τρόπο αυτό, η επίσκεψη στο επιστημονικό κέντρο συμπληρώνει αρμονικά τη διδασκαλία στην τάξη.

 diadromi 1

Διαδρομή 1 - Ύλη και Φως

Στη διαδρομή αυτή, ο επισκέπτης γνωρίζει, παίζοντας, βασικές ιδιότητες του φωτός, χρησιμοποιώντας φίλτρα, οπτικές ίνες και άλλα υλικά. Ανακαλύπτει πώς σχετίζεται το λευκό φως με την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και πώς αλληλεπιδρά με την ύλη. Μέσα από ειδικά πειράματα, παρακολουθεί πώς λειτουργεί το μάτι, το αισθητήριο όργανο με το οποίο γίνεται αντιληπτό το φως. Διαδρώντας με τα εκθέματα, ο επισκέπτης ανακαλύπτει τις ιδιαιτερότητες του ματιού και τους τρόπους με τους οποίους κατορθώνει να στέλνει… παραπλανητικά δεδομένα στον εγκέφαλο.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 1

  • Παρατήρηση της αλληλεπίδρασης του φωτός με την ύλη.
  • Παρατήρηση συγκεκριμένων ιδιοτήτων του φωτός, όπως η ανάκλαση, η διάθλαση και η απορρόφηση.
  • Γνωριμία με τις ανθρώπινες αισθήσεις και τα αισθητήρια όργανα: το μάτι (ραβδία και κωνία).

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 1

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 1 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 2

Διαδρομή 2 - Μικρός Επιστήμονας

Στη διαδρομή αυτή ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την πορεία που αρχίζει από την επιστημονική γνώση και καταλήγει στην τεχνολογική της εφαρμογή. Ο επισκέπτης παρατηρεί τις διαφορές στερεών, υγρών και αερίων υλικών, γνωρίζει περισσότερα για τη δομή της ύλης, την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και τις ιδιότητες του ορατού φωτός και ανακαλύπτει το πώς ξεκίνησε η επιστήμη της γενετικής. Έχει την ευκαιρία να μάθει πώς οι ξεχωριστές αυτές ιδιότητες και γνώσεις χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές στην καθημερινή ζωή, που τον αφορούν άμεσα. Το ταξίδι του στον κόσμο της επιστημονικής γνώσης και των εφαρμογών της ολοκληρώνεται με ένα παράδειγμα ανακάλυψης από το πεδίο της γενετικής και τη σημαντική του επίδραση στη ζωή μας.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 2

  • Παρατήρηση της διαφοράς στερεών υγρών και αέριων.
  • Γνωριμία με τους διαφορετικούς τρόπους οργάνωσης της ύλης.
  • Μελέτη του φωτός ως σύνθεση πολλών διαφορετικών συχνοτήτων (χρωμάτων).
  • Γνωριμία με τη γενετική και τις εφαρμογές της.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 2

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 2 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 3

Διαδρομή 3 - Επικοινωνία

Στη διαδρομή αυτή ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να κατανοήσει μερικές από τις λιγότερο γνωστές πλευρές της ανθρώπινης επικοινωνίας. Μέσα από τα εκθέματα της διαδρομής θα ανακαλύψει τα φυσικά φαινόμενα πάνω στα οποία στηρίζεται η επικοινωνία όπως την γνωρίζουμε στις μέρες μας. Θα μπορέσει να συνειδητοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο η επιστημονική γνώση, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των αισθητηρίων οργάνων μας, χρησιμοποιείται σε τεχνολογικές εφαρμογές και έτσι διευκολύνει την καθημερινή μας επικοινωνία. Τέλος, θα καταλάβει τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, η οποία επηρεάζει με διάφορους τρόπους την επικοινωνία.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 3 – Επικοινωνία

  • Παρατήρηση της τεχνολογίας διαφορετικών τρόπων επικοινωνίας.
  • Συνειδητοποίηση του μηχανισμού ενέργειας και πληροφορίας μέσω των κυμάτων.
  • Παρατήρηση των οργάνων του ανθρώπινου σώματος που επιτρέπουν την επικοινωνία του εγκεφάλου με το περιβάλλον

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 3

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 3 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 4

Διαδρομή 4 - Τεχνολογία

Η διαδρομή που ακολουθεί παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να γνωρίσει μερικές από τις πιο σύνθετες τεχνολογίες αιχμής που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνουν τις εξελίξεις στους τομείς της μικροηλεκτρονικής, της νανοτεχνολογίας, τις τεχνολογίες σύνθετων υλικών κ.α.. Στη συνέχεια, ο επισκέπτης μπορεί να πειραματιστεί ο ίδιος δημιουργώντας ψηφιακά εικόνες και ήχους, ενώ τέλος μπορεί να δει πώς η τεχνολογία χρησιμοποιείται προκειμένου να παρέμβουμε στη φύση, γεννώντας την πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά και ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη Επιστήμη της Βιοτεχνολογίας.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 4 - Τεχνολογία

  • Γνωριμία με σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές.
  • Μελέτη της ανάπτυξης των υπολογιστών.
  • Εμβάθυνση στις διαδικασίες και στη λειτουργία καθημερινών τεχνολογικών εφαρμογών.
  • Γνωριμία με τη βιοτεχνολογία.
  • Γνωριμία με τις διαδικασίες και τα οφέλη της βιοτεχνολογίας.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 4

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 4 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 5

Διαδρομή 5 - Από το άτομο στον Άνθρωπο

Η διαδρομή που ακολουθεί μας οδηγεί στον πυρήνα της ζωής και την οργάνωσή του. Οι σταθμοί της διαδρομής αυτής περιλαμβάνουν εκθέματα σχετικά με την οργάνωση της ύλης, με μικρότερη μονάδα της τα άτομα, διερευνούν πώς η διαφορετική διάταξη των ατόμων καθορίζει τις ιδιότητες των υλικών, αλλά και πώς τα διάφορα είδη κυμάτων βοηθούν στη μετάδοση ενέργειας και πληροφορίας. Τέλος, από την άψυχη ύλη περνάμε στην οργάνωση των πιο περίπλοκων ζωντανών οργανισμών με τελικό σταθμό τον άνθρωπο και τη μοναδικότητά του.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 5 - Από το άτομο στον Άνθρωπο

  • Μελέτη της οργάνωσης αβίων και έμβιων.
  • Ο θεμελιώδης λίθος της ζωής, το κύτταρο, αποτελείται από άτομα.
  • Οι ζωντανοί οργανισμοί διαφέρουν από τα άψυχα αντικείμενα στην οργάνωσή τους.
  • Μελέτη της ανάπτυξης ενός ανθρώπινου οργανισμού.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 5

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 5 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 6

Διαδρομή 6 - Παιχνίδια με τις Αισθήσεις

Οι αισθήσεις μας, από μικρή κιόλας ηλικία, αποτελούν το παράθυρό μας στον έξω κόσμο. Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε όσα συμβαίνουν γύρω μας εξαρτάται από τη δυνατότητα των ανθρώπινων αισθήσεων να συλλάβουν και να αντιληφθούν πλήρως κάποια φυσικά φαινόμενα. Ακολουθώντας την προτεινόμενη διαδρομή ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις αισθήσεις του και να έρθει αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Τελικά μας λένε την αλήθεια οι αισθήσεις μας;

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 6 - Παιχνίδια με τις Αισθήσεις

  • Συνειδητοποίηση της έννοιας της πυκνότητας.
  • Συνειδητοποίηση της αντίληψης της κίνησης.
  • Συνειδητοποίηση των πολλών λειτουργιών κάθε αίσθησης (Η αφή μπορεί να λειτουργήσει και σαν αισθητήρας με το περιβάλλον).

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 6

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 6 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 7

Διαδρομή 7 - DNA

Στη διαδρομή αυτή ο επισκέπτης μπορεί να μάθει περισσότερα για το γενετικό υλικό του ανθρώπινου οργανισμού. Μέσα από μια σειρά εκθεμάτων θα μάθει τους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του γενετικού υλικού, θα συνειδητοποιήσει το μέγεθος και την πολυπλοκότητά του, ενώ θα μάθει πώς διαφοροποιούνται οι άνθρωποι μεταξύ τους, αλλά και από τους άλλους ζωντανούς οργανισμούς, σύμφωνα με το γενετικό τους υλικό.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 7 - DNA

  • Μελέτη του ανθρώπινου γενετικού υλικού.
  • Συνειδητοποίηση του μεγέθους του, αλλά και της πολυπλοκότητας του.
  • Συνειδητοποίηση του τρόπου σύνδεσης των βάσεων. Η σειρά των βάσεων δίνει όλες τις πληροφορίες στον οργανισμό.
  • Η σύνδεση αυτή οφείλεται σε ηλεκτρικές δυνάμεις.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 7

 Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 7 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 8

Διαδρομή 8 - Παιχνίδια με το Φως

Το φως αποτελεί για τους περισσότερους ανθρώπους αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Για το λόγο αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η κατανόηση των ιδιοτήτων του φωτός, ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τα χρώματα και τα παιχνίδια που συχνά μας παίζουν οι αισθήσεις μας σε σχέση μ’ αυτό.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 8 - Παιχνίδια με το Φως

  • Συνειδητοποίηση της έννοιας του χρώματος. Ποιες οι διαφορές των χρωμάτων μεταξύ τους.
  • Συνειδητοποίηση της ηλεκτρομαγνητικής φύσης του φωτός.
  • Συνειδητοποίηση της λειτουργίας της όρασης.
  • Το φως δεν είναι πάντα χρήσιμο. Κίνδυνοι από το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 8

  Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 8 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 9

Διαδρομή 9 - Γονίδια

Πότε γεννήθηκε και με τι ασχολείται η επιστήμη της γενετικής; Πού οφείλουμε τα χαρακτηριστικά μας, για παράδειγμα το χρώμα των ματιών μας και το σχήμα της μύτης μας; Τι είναι και πώς λειτουργούν τα γονίδια του ανθρώπου; Τι δυνατότητες και τι περιορισμούς έχει στην έρευνά του ένας γενετιστής; Αυτά και άλλα πολλά συναρπαστικά, για το ρόλο των γονιδίων στη ζωή μας, μπορεί να ανακαλύψει ο επισκέπτης ακολουθώντας τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 9 - Γονίδια

  • Κατανόηση των νόμων του Mendel.
  • Κατανόηση της λειτουργίας των γονιδίων.
  • Κατανόηση της χρήσης των γονιδίων στη γενετική μηχανική.
  • Συνειδητοποίηση πως για όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά η αιτία είναι κάποια γονίδια.
  • Η κληρονομικότητα είναι αποτέλεσμα των γονιδίων.
  • Η σύνδεση των γονιδίων στο DNA είναι και αυτή ηλεκτρική.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 9

  Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 9 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

 

 diadromi 10

Διαδρομή 10 - Στο εσωτερικό της Ύλης

Στη διαδρομή αυτή ο επισκέπτης θα γνωρίσει μέσα από την παρατήρηση και το παιχνίδι το εσωτερικό της ύλης, τόσο των ζωντανών οργανισμών όσο και της ανόργανης ύλης. Το εσωτερικό της ύλης δεν είναι ορατό με γυμνό μάτι και για το λόγο αυτό παρουσιάζεται στον επισκέπτη μια σπάνια ευκαιρία να παρατηρήσει το εσωτερικό των σωμάτων με κατάλληλα όργανα, να μάθει για τη δομή και την οργάνωση της ύλης σε μερικά από τα σώματα αυτά, αλλά και να αποσαφηνίσει πώς η οργάνωση αυτή σχετίζεται με συγκεκριμένες ιδιότητες. Τελικά, μέσα από τη διαδρομή αυτή ο επισκέπτης συνειδητοποιεί πώς οι ζωντανοί οργανισμοί και η ανόργανη ύλη εκτός από πολλές διαφορές παρουσιάζουν και ενδιαφέρουσες ομοιότητες.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της Διαδρομής 10 - Στο εσωτερικό της Ύλης

  • Παρατήρηση του εσωτερικού των σωμάτων.
  • Συνειδητοποίηση της ομοιότητας των δομικών λίθων των σωμάτων.
  • Παρατήρηση της οργάνωσης της ύλης σε σχέση με τις ιδιότητες των σωμάτων.
  • Παρατήρηση της οργάνωσης των δομικών λίθων της ζωής.
  • Συνειδητοποίηση των ομοιοτήτων των δομικών λίθων έμβιων και άβιων.

Ψηφιακή περιήγηση της Διαδρομής 10

Για να κατεβάσετε τη διαδρομή 10 σε μορφή pdf κάντε κλικ εδώ.

  

 forma diadromis

Συνθέστε τη δική σας διαδρομή

Εκτός των προτεινόμενων εκπαιδευτικών διαδρομών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το δικό του τρόπο επίσκεψης, να συνθέσει τη δική του «Διαδρομή», εκείνη που ταιριάζει καλύτερα µε τη σύνθεση της τάξης, τις προτιμήσεις των μαθητών, αλλά και το εκάστοτε περιεχόμενο της διδασκαλίας εντός της τάξης.

Για να κατεβάσετε τη φόρμα, ώστε να συνθέσετε τη δική σας διαδρομή κάντε κλικ εδώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ © 2007Λ. Συγγρού 387 - 175 64 Π.ΦΑΛΗΡΟ - Τηλ: 210 9469600 - Fax:210 9417372 - Email:admin@eugenfound.edu.grΌροι ΧρήσηςΔικαιώματα